Το θέατρο είναι μια από τις αγαπημένες συνήθειες των Αθηναίων. Άλλωστε, το πλούσιο πρόγραμμα παραστάσεων που συναντάμε στην πόλη το καθιστά ακόμη πιο δελεαστικό.
Ας δούμε μερικές από τις θεατρικές παραστάσεις που μπορούμε να παρακολουθήσουμε αυτή την εβδομάδα.
Η Μηχανή του Τούρινγκ, σε σκηνοθεσία Οδυσσεά Παπασπηλιόπουλου
Για δεύτερη συνεχή χρονιά, μπορούμε να απολαύσουμε το έργο του Benoit Soles, με τον Ορφέα Αυγουστίδη, στο Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου.
Ο Τούρινγκ είναι μόνος του πια. Όλα όσα βλέπουμε συμβαίνουν στο μυαλό του. Είναι κομμάτια της μνήμης του. Είναι η ύστατη προσπάθεια μιας ιδιοφυούς προσωπικότητας να επικοινωνήσει με όλους αυτούς που δεν τον κατάλαβαν τότε και όλους εμάς που προσπαθούμε να τον κατανοήσουμε τώρα, λίγο πριν το αινιγματικό τέλος που ο ίδιος θα δώσει στην ζωή του.
Ο συγγραφέας του έργου, Benoit Soles δήλωσε για την παράσταση: «Εντυπωσιάστηκα με το ανέβασμα της παράστασης, νιώθω πραγματικά συγκινημένος και θέλω να συγχαρώ όλους τους συντελεστές. Πραγματικά με μάγεψε η ερμηνευτική δεινότητα του Ορφέα Αυγουστίδη. Κατά την διάρκεια της παράστασης ένιωσα τον παλμό του κοινού, που παρακολουθούσε καθηλωμένο.»
Δείτε περισσότερα και κλείστε τα εισιτήριά σας, εδώ.
Ο Μισάνθρωπος του Μολιέρου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα
Στο θέατρο «Εμπορικόν» ο σκηνοθέτης Γιάννης Κακλέας καταπιάνεται στη νέα θεατρική σεζόν με τη γνωστή κωμωδία – αίνιγμα του Μολιέρου «Ο Μισάνθρωπος».
Η αιχμηρή γραφή του Μολιέρου, η αδυσώπητη σάτιρά του στη συντηρητική υποκρισία της εποχής του και η εμμονή του στην κωμωδία ως το πιο ισχυρό όπλο για την κοινωνική κριτική τον καθιστούν έναν διαχρονικά εμβληματικό συγγραφέα που «αναπνέει» στο σήμερα παρά τα 400 χρόνια που πέρασαν από την γέννησή του.
Πιο επίκαιρος από ποτέ, ο αυτοβιογραφικός «Μισάνθρωπος» είναι γραμμένος με σαρκασμό, θυμό και γνώση της γελοιότητας μιας κοινωνίας σαθρής που η υποκρισία, η διαπλοκή, ο ναρκισσισμός, η αδικία, ο σεξισμός, η επίδειξη του πλούτου, ο θρίαμβος της μετριότητας και η κυριαρχία της εικόνας είναι μερικές από τις παθογένειές της.
Δείτε περισσότερα και κλείστε τα εισιτήριά σας, εδώ.
Ψηλά από τη Γέφυρα, σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη
Tο αριστούργημα του Άρθουρ Μίλερ, «Ψηλά απ’ τη Γέφυρα», στο Θέατρο Βεάκη.
O Πυγμαλίωνας Δαδακαρίδης στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Έντι Καρμπόνε, ζωντανεύει τον τραγικό ήρωα, που το ανομολόγητο πάθος του για την νεαρή ανηψιά της γυναίκας του, πυροδοτεί μια συγκλονιστική εσωτερική σύγκρουση, η οποία τον οδηγεί στην αυτοκαταστροφή του. Η Ιωάννα Παππά υποδύεται την Μπέατρις, τη σύζυγο του Έντι, η οποία καταλαβαίνει τι του συμβαίνει και προσπαθεί μέχρι τελευταία στιγμή να τον βοηθήσει να βγει απ’ το αδιέξοδο του.
Τον ρόλο του Αλφιέρι, δικηγόρου αλλά και αφηγητή της παράστασης, ερμηνεύει ο Δημήτρης Μαυρόπουλος. Ο Δημήτρης Καπετανάκος, στον ρόλο του Μάρκο, ενός από τους δυο μετανάστες που φιλοξενεί η οικογένεια Καρμπόνε στο σπίτι της. Στους ρόλους των δύο νέων που γνωρίζονται και ερωτεύονται, ο Μιχάλης Πανάδης -Ροντόλφο, αδελφός του Μάρκo – και η πρωτοεμφανιζόμενη Ευγενία Ξυγκόρου -Κάθριν, ανηψιά του Έντι.
Δείτε περισσότερα και κλείστε τα εισιτήριά σας, εδώ.
Θέλω να σου κρατάω το χέρι, σε σκηνοθεσία Θάλειας Ματίκα
Το έργο του Τάσου Ιορδανίδη επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Άλφα – Ληναίος-Φωτίου.
Η κούραση στον γάμο, η κρίση που βιώνουν οι άνθρωποι μετά από πολλά χρόνια συγκατοίκησης, η απιστία κι ένα ξενοδοχείο ημιδιαμονής γίνονται το σκηνικό για δύο «παράνομους» εραστές. Είναι και οι δύο γονείς. Έχουν και οι δύο τα δίκια τους. Έχουν κάνει και οι δύο λάθη.
Η παγκόσμια δραματουργία έχει συχνά ασχοληθεί με το ζήτημα των ανθρώπινων σχέσεων, με τις ανάγκες των δύο φύλων, με τα θέλω τους και τα πρέπει τους, ίσως επειδή ο θεατής άμεσα ή έμμεσα μπορεί να ταυτιστεί πολύ εύκολα και να κινητοποιηθεί συναισθηματικά. Οι δύο ήρωες μας «προσκαλούν» να ισορροπήσουμε ανάμεσα στο γέλιο και το δάκρυ και να αντιληφθούμε, μέσα από τις συναντήσεις τους, ότι αυτό που ψάχνουμε όλοι μας στο τέλος της ημέρας είναι η ουσιαστική συντροφικότητα. Κάποιον να μας κρατάει το χέρι. Θα τα καταφέρουν;
Δείτε περισσότερα και κλείστε τα εισιτήριά σας, εδώ.
Χορευτική Πανούκλα, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μάρκελλου
Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση του κοινού και τις διθυραμβικές κριτικές, οι παραστάσεις του έργου «Χορευτική Πανούκλα» του Κωνσταντίνου Μάρκελλου παρατείνονται για τον μήνα Δεκέμβριο, στο Σύγχρονο Θέατρο στο Γκάζι.
Το δεύτερο θεατρικό έργο του Κωνσταντίνου Μάρκελλου ανεβαίνει σε σκηνοθεσία του συγγραφέα και πρωτότυπη μουσική του Λευτέρη Βενιάδη. Το έργο -με επιτηδευμένη αφέλεια- μιλάει για τα όρια και τις ανεπάρκειες της ανθρώπινης φύσης, τον φόβο του Θανάτου, την αναπόφευκτη φθορά σωμάτων και ιδεολογιών, την ενστικτώδη αντίδραση του ανθρώπου στην καταπίεση, στην χειραγώγηση και στην ανέχεια, φωτίζοντας την σύγκρουση ανάμεσα στην επιθυμία της ελευθερίας και στην αναγκαιότητα του “συνανήκειν”.
Δείτε περισσότερα και κλείστε τα εισιτήριά σας, εδώ.