ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ ΣΕ 5'
Η Αττική ως αυτοτελής προορισμός: Συνέντευξη του Γιώργου Πατούλη στο Διακοπές

 

  • Κύριε Πατούλη, είστε ευχαριστημένος από τον αριθμό των τουριστών που επισκέπτονται κατά κύριο λόγο την Αττική κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου;

Είναι γεγονός ότι για πολλά χρόνια η Αττική λειτουργούσε ως τς ένα τράνζιτ κόμβος για τη μετάβαση κυρίως σε άλλα ελληνικά νησιά ή δημοφιλείς προορισμούς με αποτέλεσμα οι τουρίστες να παραμένουν μόνο λίγες μέρες και το ενδιαφέρον τους να εξαντλείται κυρίως στην επίσκεψη σε γνωστούς αρχαιολογικούς χώρους στην Αθήνα. Το τελευταίο όμως διάστημα και πάντα με τη συμβολή του συνόλου του τουριστικού κλάδου γίνεται μία προσπάθεια να αναδειχθεί η αξία της Αττικής ως αυτοτελής προορισμός. Συγκεκριμένα, να ενταχθεί στο χάρτη επιλογών και προορισμών City Break, καθώς αποτελεί τη Μητρόπολη της Ελλάδας, έχει μία διακριτή πολιτιστική ταυτότητα, ένα ιδιαίτερα αναπτυγμένο παραλιακό μέτωπο, ξεχωριστά νησιά και πολλές εναλλακτικές επιλογές για σύντομες εκδρομές και αποδράσεις.

shutterstock
  • Ποιο είναι το συγκεκριμένο πλαίσιο και το σκεπτικό του σχεδιασμού σας για την ενίσχυση του τουρισμού;

Για την Περιφέρεια Αττικής η ενίσχυση του τουρισμού μπορεί να έρθει μόνο με την αναβάθμιση και ανάδειξη της Αττικής ως προορισμού για όλο το έτος. Με συντονισμένες ενέργειες προσπαθούμε να καταστήσουμε την Αττική ως έναν από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς παγκοσμίως αναδεικνύοντας όχι μόνο τον ψυχαγωγικό, αλλά και πολλές ακόμα εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Για εμάς ο θεματικός τουρισμός έχει μια ιδιαίτερη αναπτυξιακή αξία και μπορεί να αποτελέσει πόλο προσέλκυσης σημαντικών επενδύσεων κυρίως σε τομείς όπως ο ιατρικός και ο ιαματικός τουρισμός, ο γαστρονομικός τουρισμός, οι διαδρομές πολιτισμού και περιβάλλοντος κ.α.

Αξιοποιούμε κάθε διαθέσιμη χρηματοδοτική πηγή για να επενδύσουμε στην ανάδειξη του πολιτισμού -αρχαίου και νεότερου- χρηματοδοτώντας εμβληματικά έργα (Εθνική Πινακοθήκη, Ωδείο Αθηνών, Μέγαρο Τσίλλερ-Λοβέρδου, συντήρηση Ναού Ολυμπίου Διός), τα οποία προσδίδουν ιδιαίτερη υπεραξία στο πολιτιστικό κεφάλαιο, το τουριστικό προϊόν, αλλά και στην οικονομία της Αττικής μας. Επίσης προχωράμε στην ολοκλήρωση μεγάλων έργων για τη βελτίωση των υποδομών, των θαλάσσιων και οδικών μεταφορών, την αναδιαμόρφωση των παραλιακών μετώπων, τη βελτίωση της προσβασιμότητας σε χώρους υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος.

shutterstock

Έχουμε κατευθύνει σημαντικούς πόρους στην ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου, στην αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου από το Φάληρο έως το Σούνιο, στην κατασκευή του παραλιακού άξονα που θα ενωθεί με το Μαραθώνα και τον Ωρωπό, στην ενίσχυση του τουρισμού στον Αργοσαρωνικό.

Στόχος μας είναι να κάνουμε γνωστό σε όλους το ιδιαίτερο στίγμα της Περιφέρειας Αττικής στη Νοτιοανατολική Ευρώπη: ένας τόπος κοντά στα διάσημα ελληνικά νησιά, που αποτελεί παράλληλα μια ευρύτερη επενδυτική περιοχή με εξειδικευμένο δίκτυο ανθρώπινων πόρων.

  • Αναφερθήκατε στο θεματικό τουρισμό και κάνατε ιδιαίτερη αναφορά στον τουρισμό υγείας. Πιστεύετε πραγματικά ότι έχει περιθώρια ανάπτυξης αυτή η μορφή τουρισμού στην Ελλάδα κι αν ναι, ποιες είναι οι δικές πρωτοβουλίες;

Σχετικά με τη δυναμική που έχει ο τουρισμός υγείας σε διεθνές επίπεδο θα αναφέρω μόνο ότι αποτελεί περίπου το 4% της τουριστικής αγοράς, έχει ενσωματωθεί ως βασικό προϊόν τουριστικής πολιτικής σε 60 χώρες και ειδικά στην Ευρώπη πραγματοποιούνται κάθε χρόνο πάνω από 2,5 εκατομμύρια σχετικά ταξίδια. Η Ελλάδα με το συγκριτικά χαμηλό κόστος παροχής υπηρεσιών υγείας και διαμονής – χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα – σε συνδυασμό με το εξαιρετικό κλίμα, το μεσογειακό ήλιο και την ασφάλεια σε όλα τα επίπεδα, μπορεί να αποτελέσει κεντρικό πρωταγωνιστή στον παγκόσμιο χάρη του τουρισμού υγείας, κάτι που σε επίπεδο πενταετίας δυνητικά μπορεί συνολικά να προσθέσει στο ΑΕΠ της χώρας περίπου 13,6 δις ευρώ και να δημιουργήσει 173.000 νέες θέσεις εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, με την ιδιότητά μου ως Προέδρου της ΕΛΙΤΟΥΡ, του μεγαλύτερου φορέα συνεργατικής δράσης για τον τουρισμό υγείας στη χώρα μας, προγραμματίζουμε σε συνεργασία με κρατικούς φορείς ειδικά προγράμματα εξωστρέφειας για τη δικτύωση σχετικών φορέων υγείας με ξένους επενδυτές, ενθαρρύνουμε τη σύναψη διακρατικών συμφωνιών και ενισχύουμε τις ευκαιρίες συμμετοχής σε διεθνείς εκθέσεις σε συνεργασία με την ENTERPRISE GREECE.

shutterstock
  • Πόσο επηρέασε η πανδημία τον τουρισμό στην Αττική και ποια εκτιμάτε ότι θα είναι η εξέλιξη από εδώ και πέρα;

Είναι γεγονός ότι η πανδημία διαμόρφωσε ένα νέο και ιδιαίτερα δυσάρεστο τοπίο στο χώρο του τουρισμού σε όλο τον κόσμο. Είμαι σίγουρος ότι με βάση την περυσινή μας εμπειρία, αλλά και τη  συγκροτημένη εθνική προσπάθεια φέτος θα είναι μια αρκετά καλύτερη τουριστική χρονιά. Αυτό που ανέδειξε η πρόσφατη υγειονομική κρίση είναι κυρίως η ανάγκη για μια βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη στη βάση του σεβασμού των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της κάθε περιοχής, της προστασίας του περιβάλλοντος και της σύνδεσης με τον πολιτισμό.

Ειδικότερα στην Αττική, λαμβάνοντας υπόψη τις νέες διεθνείς τάσεις, τις δυσμενείς επιπτώσεις λόγω της πανδημίας, εργαζόμαστε με σοβαρότητα και συνέπεια για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος στα πρότυπα του νέου τουριστικού μοντέλου ανάπτυξης που δίνει προτεραιότητα στην ευελιξία, στην ασφάλεια των ταξιδιωτών, στην αντιμετώπιση των κρίσεων, στην καινοτομία, στην αειφορία και στην ψηφιακή μεταρρύθμιση. Αυτό περιλαμβάνει την αυθεντικότητα του προϊόντος και της εμπειρίας, τα “πράσινα” ταξίδια, την ανάπτυξη του θεματικού εναλλακτικού τουρισμού και την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του τουριστικού brand name ‘Attica’ στο διεθνές ταξιδιωτικό κοινό.

shutterstock

Η συνέντευξη του Περιφερειάρχη Αττικής δημοσιεύθηκε στην πολυτελή έκδοση «Διακοπές» Καλοκαίρι 2021 που κυκλοφόρησε με το Βήμα της Κυριακής.

Ανακαλύψτε περισσότερα για την Περιφέρεια Αττικής, που αποτελεί την πρώτη« Τιμώμενη Περιφέρεια» της Ελλάδας μέσα από τον κόσμο του diakopes.gr.

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε την αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε πρόσφατα ο Περιφερειάρχης Αττικής στο @diakopesgr και στη Μελίνα Κοτρώτσου:

 

https://youtu.be/p9TPrT1WDzw

Ακολουθήστε το diakopes.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΝΕΟ ΤΕΥΧΟΣ
Diakopes Magazine

ΤΑΞΙΔΕΨΑΜΕ ΣΤΑ 20 ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΑ ΟΡΕΙΝΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Κυκλοφορεί στις 12 Nοεμβρίου με ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ